Blågrön sminkning

Såhär på hösten passar det ju att göra en sommarsminkning, eller vad säger ni?
Fick idén när jag kollade på www.temptalia.com och det gav mig en perfekt anledning till att använda en av Romeo & Julie paletterna.

Det jag använde var:
Den grönblåa paletten från Romeo & Julie. Använde alla de gröna färgerna, mellan- och mörkblå, den mellanbruna samt den beige på den rosa/lila paletten
Body shimmer (vet inte vad det är för märke)
En kajalpenna från Basic i en turkosnyans, stod inte vad den hette
Random svart kajal
Ögonbrynspenna (från en Solo-tidning)
Build-up mascara extra volume 100% waterproof från Isadora

Detta blev den slutgiltiga looken. Som ni märker syns inte den ljusa gröna särskilt tydligt. Men något jag glömde säga i det förra inlägget var att hållfastheten är helt fantastisk. Det var precis lika skarpa färger på kvällen som när jag hade sminkat mig.




Ursäkta för det extremt röda ögat, förstår inte vad det är med det.

Eftersom jag inte direkt hade tänkt göra en tutorial när jag sminkade mig så drar jag bara igenom vad jag gjorde lite snabbt.

Började med att lägga basen (foundation och puder) samt concealer under ögat.
Sen använder jag Body shimmer som primer. Det är helt underbart till det. Sitter på plats och det, "creases", inte. Finns absolut inget bra ord för det på svenska, men det skrynklar inte ihop sig i ögonvecket och förstör sminkningen.
Sen började jag med att lägga en highlighter under ögonbrynet och över hela ögonbrynsbenet men inte ner i inre ögonvrån eller under globellinjen.
Sen började jag med den ljusaste gröna i den innersta fjärdedelen av ögat, fortsatte med den mellan gröna sen den mellan blåa och längst ut den mörkblåa. Till en början blandar jag inte färgerna utan gör det när jag har fått dit samtliga fyra.
När jag fått det blandat så som jag vill ha det tog jag den mörkgröna och placerade ovanför den mörkblåa samt ungefär halvvägs över ögat. När jag blandat ner den något så tog jag den mellanbruna och tog i den innersta delen samt lite över den gröna.

Efter det så tog jag och linjerade övre och undre vattenlinjerna med den svarta kajalen, mest för att göra fransraden tätare eftersom jag valde att inte ha någon form av kajal ovanpå ögonlocket.
Efter det så tog jag den turkosa kajalen och applicerade under ögat, tog den ganska långt ner under undre fransraden men det är ju en smaksak. sen tog jag den mellanblå ögonskuggan och applicerade ovanpå kajalen, samt lite av den mellangröna i innersta delen.

Lite maskara på, fylla i ögonbrynen och sen var det klart.

Kommentarer
Postat av: simone

Du har ju inte liiite snygga ögonbryn :)

2010-11-29 @ 07:51:11
URL: http://ajamnemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0