Första inlägget

Jaha, då har man gått och skapat en blogg också.
Om smink.
Ska väl börja med en liten presentation.
Mitt namn är Cecilia och det första jag vill säga är att jag inte på något vis är proffessionell inom smink. Jag hade gärna varit det, men så kommer det inte bli. Det är bara en (väldigt stor) hobby och på så viset är det.

Mina främsta syften med bloggen är dels att jag vill ha någonstans att dela med mig av mina sminkningar dels berätta om att man inte behöver vara miljonär för att kunna sminka sig ordentligt.
Det jag menar med det är att överallt där man kan leta efter "sminktutorials" smink-bloggar eller dyl så brukar skaparna använda sig av relativt dyra produkter och borstar. Och nej jag vet att jag säkerligen inte är den första som kommit på att göra en "budget sminkblogg" men tänkte iaf att det kunde vara kul.

Och för att komma över alla andra eventuella klagomål så ja, jag vet också att jag blandar engelska och svenska i headern, men det är för att "Cecs" ser väldigt fult ut, där av "Cec's", make-up är väl ganska vanligt inom svenskan och eftersom det trots allt är en svensk blogg fick det bli det istället för blog. Headern är på inget vis heller proffessionell, jag orkade inte riktigt lägga någon längre tid på den så det fick bli som det blev.

Vet inte om jag direkt har mycket mer att skriva såhär i första inlägget men ja, om det är något så är det bara att fråga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0