Guld/vinröd/brun sminkning

Okej, så nu ska jag ta tiden till mig för att lägga upp sminkningen som jag gjorde till fotograferingen i torsdags.
Hade väldigt ont om tid så fotograferingen och dyl blev lite hastigt, men ska försöka förklara så utförligt som möjligt.
Lägger in miniatyrer på ögonskuggorna jag använde, så det är bara att klicka på bilderna om ni vill ha lite mer uppfattning om vilken färg det är jag använde.


Det jag använde var:
Isadora Perfect Eyeshadow, nr 10 "Gold Dust"
En guldig ögonskugga
En vinröd ögonskugga
En mörkbrun ögonskugga
En brun ögonskugga
Body shimmer (utan märke)
Random svart kajal
Ögonbrynspenna (från en solo tidning)
Build-up mascara extra volume 100% waterproof från Isadora

Ögonskuggan från Isadora finns inte att köpa längre vad jag vet, men deras Eye Shadow Quartet, nr 61 "GoldenSunset" (längst upp i högra hörnet), verkar iaf vara liknande.
De resterande ögonskuggorna har jag fått från diverse olika sminkpaletter och har inget märke eller namn på någon av dem.

Jag började som alltid med att lägga en bas, foundation, concealer och puder över hela ansiktet. Brukar alltid se till att lägga hellre lite för mycket foundation på ögonlocken än för lite. Jag har väldigt ljus hy vilket gör att mina ögonlock ofta är ganska röda och visar vener och liknande.
Efter det så lägger jag body shimmer över hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Jag brukar applicera det med ett finger för att jag trivs bäst med det, men det gör man som man vill. Hur långt upp man vill gå bestämmer man också själv. Jag har för vana att alltid ta upp sminkningen till ögonbrynet, men trivs man inte med det så tar man det så långt upp man vill.

Efter det applicerade jag "Gold Dust" från "vecket" eller globellinjen upp till ögonbrynet (klicka för större bild).



Efter det så tog jag och applicerade den guldiga ögonskuggan på ungefär den innersta tredjedelen av ögonlocket. Ungefär upp till den andra skuggan. Ni ser ju själva skillnaden mellan de olika guldiga. Isadoras är mest guldskimrande medan den andra är riktigt guldig.
Sen tog jag den vinröda och applicerade på resten av ögonlocket som inte var täckt med någon skugga.

Sen blandade jag en del mellan den guldiga och den vinröda, ni kan ju jämföra mellan den senaste av miniatyrerna och denna:


Efter detta så applicerade jag den mörkbruna lite det yttre hörnet samt blandade ut kanterna.


Sen gick jag över det med den andra bruna, mest för att få lite liv i ögonen. Den drog jag även uppåt yttre delen av ögonbrynet också



Tyvärr fick jag springa efter detta eftersom jag var ganska sen. Men jag tog på kajal på undre och övre vattenlinjen och sen några tag med ögonfransböjaren och maskaran. Däremot så är detta en av mina mer vanligt förekommande sminkningar så kan ta en bild på den nästa gång jag har den.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Va du är vacker älskling :)

2010-11-17 @ 13:19:51
URL: http://clay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0