Inspiration

Hittade en bild igår när jag försökte försäkra mig om vem som var kompositör till The Arrival of the Queen of Sheba. Kollade på bilden och blev väldigt inspirerad att göra en tolkning av sminkningen.
Absolut inget jag kommer ha på mig (det ingår en hel del glitter) men tyckte det var skoj.

Det är nog en av de bästa sakerna jag vet med smink. Att se en bild på något man tycker är fint (eller häftigt) och sen replikera det eller göra en egen tolkning av det.

Nu ska jag ta och sminka mig för att sen ge mig ut i den rådande snöstormen. Det lär nog bli en ganska simpel sminkning utan massa tjo och stim. Kanske en klassisk pin-up.

Hoppas ni har det bra och inte snöar bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0