Romeo & Julie

Tänkte börja med att göra en utvärdering på två ögonskuggepaletter som jag köpte för en knapp vecka sedan.
De är köpta på Netto (av alla ställen) och kostade 29 kr styck (som sagt var, budgetsmink).
Jag blev väl mest attraherad av de rosa/lila färgerna samt den mörkblåa och mörkgröna.
Tyvärr blev jag lite besviken. Har köpt smink av det märket innan och de har väl varit helt okej för priset och det ska jag väl säga att dessa är med. Dock så är de ljusa färgerna inte särskilt starka vilket de ser ut att vara i paletten däremot är de mörka väldigt bra.





Om man ska ta de färg för färg så kan vi ju börja med brun, beige, vit (det är liknande färger på båda paletterna så orkar inte skriva om alla sex). De är väldigt skimrande vilket är fint, och begie/vit är väldigt fina highlight färger, däremot är den mellanbruna på den blå/gröna paletten lite för ljus, hade hellre velat ha den bruna färgen som den verkar vara. De mörkaste bruna på båda paletterna är de färger som de verkar vara och är riktigt snygga.

De rosa/lila färgerna behöver verkligen någonting under för att de ska synas... Drar man på dem på handen utan någon primer/bas så är det bara den starka rosa som syns något. Däremot när man har någon form av bas är både den starkt rosa och den lila riktigt fina färger (återigen så är den ljusa en bra highlight men hade hellre velat ha lite mer färg). Den lila blir mest rosaaktig vilket också är synd för jag tycker att det är en härlig lila färg men den rosa och lila kan nog bli snygga ihop.
De sista i den paletten finns i den blå/gröna så utvärderingen finns där.



Om vi nu övergår till de gröna färgerna så är det samma sak där att de knappt syns utan bas, och den ljusaste grön syns knappt med bas heller. Det är mest ett grönt skimmer oavsett hur mycket man packar på. De andra två får faktiskt den färg som de ser ut att ha.
Samma sak är de med de blå färgerna, den ljusaste är mest ett blått skimmer, dock lite starkare färg än den gröna. De två mörkare färgerna har samma färg som paletten. Och den mellanblå är en helt underbar färg.


För att sammanfatta lite så behövs det en bas för att de ska synas (ordentligt). De ljusa färgerna skimrar mest medan de mörka syns bra. Mina absoluta favoritfärger är nog mellanblå, mörkblå och mörkgrön även om jag gillar de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0