Rosa

Försökte verkligen komma på ett vettigt namn, men det tog slut efter rosa. Klockan är trots allt 03:08, och jag kan verkligen inte sova. Soooo, lägger upp en liten halvdan smink-tutorial.
Jag har egentligen bilder, men man märker absolut ingen skillnad på dem. Hade jag nu varit rik och haft den kameran jag vill ha så hade jag säkert haft väldigt bra bilder, men nu är ju inte så fallet.
Borde verkligen gå och sno mammas kamera för varje smink-tutorial jag gör.

Vilket fall som, här kommer iaf en bild på hur den färdiga sminkningen såg ut så kanske ni kan hänga med någorlunda ur den långa texten.

as usual, klicka på den för en extremt större bild.
Ni får en till bild med lite felplacerad lugg och "vet-inte-ens-hur-jag-ska-beskriva-det" hår:




Produkter jag använde:
De två rosa färgerna i Romeo & Julie paletten
Brun ögonskugga
Isadora Eye Shadow Quartet nr. 29 "Sheer Pastels" (den rosa)
Body shimmer
Basic Liquid Eyeliner (svart)
Basic Liquid Eyeliner (gråsilvrig)
Random svart kajal
Ögonbrynspenna (från Solo-tidning)
Build-up mascara extra volume 100% waterproof från Isadora



För att ha den vanliga monologen om sminket jag använder så, Isadora paletten, eller kvartetten, finns garanterat inte längre. Detta är nog en av de ögonskuggorna som hängt med mig längst. Googlade på den och då kom det ett inlägg från 2004, men jag vill minnas att det var mer än 6 år sedan... Kanske inte... tror det var hösten 03/ våren 04 iaf som jag köpte den.
Detta kan ju ses som väldigt ohygieniskt, men jag har faktiskt tatt bort det översta lagret, och den verkar inte konstig på något sätt så det funkar för mig. Jag gillar inte den så mycket för att den är extremt "pudrig" och glittret/skimret verkar hamna över allt utom just där jag vill ha det.

(extrem parantes, nu skottar de cykelgången utanför mitt hus)

När det gäller Basic produkterna så var jag i Italien i somras (Lido di Jesolo för att vara exakt) och hittade en liten liten butik som heter Schlecker eller något liknande. Något tyskt verkar det iaf vara. Hittade billigt smink och billig parfym där iaf (i övrigt var det ett litet mini livs). Basic var det de hade mest av och är ett billighetsmärke från Tyskland. Väldigt bra smink för priset, tror dessa kostade runt 1€ st eller något. Inte helt fy skam iaf.


Om jag nu ska gå vidare med själva sminkningen.
Jag började som alltid med att lägga en bas med foundation, concealer och puder, sen body shimmer på ögonlocken.
Efter det packade jag den ljusa av de rosa på nästan hela ögonlocket, från fransar till ögonbryn (självklart frivilligt hur långt upp man vill ta det), men lämnade inre hörnet (kanske 1/4).

Sen applicerade jag den starkt rosa i globellinjen. I princip så tog jag den på borsten och tryckte in och upp den i globellinjen, precis under ögonbrynsbenet. Pressade alltså upp mot ögonbrynsbenet. Suddade ut och höll på så tills jag tyckte att jag hade tillräckligt stark färg. Gick även ner på sidan så att jag skapade "< -form" i yttredelen av ögat.

Efter det gick jag in med lite av den bruna. Använde samma borste som till den starkt rosa så att det blev en rosa/brun nyans. Blandade även de två färgerna. Ville mest ha lite djup och kontur och inte så mycket en brun färg, som ni själva kan se på bilden så syns den inte särskilt mycket.

Sen tog jag den rosa pastelfärgen och applicerade på det orörda området i inre hörnet av ögat. Blandade sen in den med resten så att det inte blev någon skarp kant. Sen tog jag och applicerade lite precis under ögonbrynet, utan att egentligen ta mer skugga utan bara ta det som var över på borsten.

Nu kommer vi till det värsta jag vet med sminkning. Jag kan börja med att säga att jag är lite av eyeliner-oholic. Jag älskar allt vad eyeliner heter, om det så är kajal, flytande, gel, cream eller att man gör det med skugga. Jag älskar konturera ögat. Så jag började med att ha kajal i övre och undre vattenlinjen (tog även lite rosa ögonskugga under fransraden, men det syntes knappt) sen kom den flytande eyelinern. Som inte ville som jag ville.

Jag kan börja med att säga att jag inte har några rit-skills, what so ever. Och just därför (tror jag) lyckas jag aldrig få eyelinern som jag vill. Får alltid för tjocka streck... Och pallar inte ta bort och göra om heller. Så det får bli som det blev. Gjorde iaf lite "pin-up" style på eyelinern, men hur man vill ha den är ju också upp till var och en. Tog sedan den grå och tog i inre hörnet, på samma ställe som jag har pastell-rosa, mer för skojs skull.

Ögonfransböjning och några lager maskara samt fylla i ögonbrynen. Voila också är man färdig.
Iaf med den delen :P

Hade bara ett persikofärgat rouge och sen körde jag lila/rosa läppar, bara för skojs skull. Åt lite efter det så det försvann ganska direkt igen.

Så nu har jag skrivit på inlägget i exakt en timme så nu ska jag sluta och försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0