ELF review (del 2)

Okej, nu kommer min utvärdering på ögonskuggepaletten.

100pc Eyeshadow Palette             (#113)             Pris: £15,00

 

Färg: 9
Hållbarhet: 10
Kommer köpa igen?: Velat köpa? Ja. Kommer? Förmodligen inte. Vad ska jag med två sådana här till? :P
Doft: Det står inte på hemsidan att den ska ha någon doft, eller snarare det står inte att den inte ska ha det men det står inte att den ska ha det heller, men den doftar. Vet inte riktigt vad, eller om det är något speciellt. Luktar man på den så luktar den mest ögonskugga, men har man den öppnad bredvid sig har den någon oidentifierbar parfymdoft.

Jag kan faktiskt inte riktigt sätta ord på hur mycket jag älskar denna paletten. Den tar mig verkligen till himlen flera gånger om. Har aldrig reflekterat över hur många ögonskuggor 100 st faktiskt är (med denna i min samling har jag runt 255 st). Det är väldigt många vilket fall som.
Förpackningen är drygt 19x23 cm och det är väl ganska standard size på ögonskuggorna.

Färgerna är ju helt otroliga också. De är inte så extremt pigmenterade så man får ju dra ett par drag för att få färgen, men det är ändå långt ifrån billighets skuggor (tänk på att de kostar £0,15 dvs ca 1,50 st). Sen finns det ju nästan alla färger du kan drömma om. Hade velat ha en starkt gul färg också, nu finns det bara två lite halvdana skimrande. Sen av alla bruna så finns det inte en enda matt som passar som ögonbrynsifyllning (men min syster köpte en ögonbrynspenna till mig i Italien, så det är lugnt). Det saknas också (enligt mig) en matt svart. Nu har jag iofs redan en sedan innan, men det är något jag tycker ska finnas.

Som ni själva kan se så varierar det väldigt mellan matta, glittriga och skimrande ögonskuggor vilket också är en anledning att jag älskar den.

Lägger upp lite enstaka bilder på några av mina absoluta favoriter. Namnger dem t.ex. 1,7 med detta menas första raden horisontellt räknat uppifrån, sjunde raden (räknat från vänster) lodrätt. 4,6 är földjaktligen fjärde raden horisontellt, sjätte raden lodrätt. Anledningen är så att (om ni skulle vilja) kan leta upp dem på den stora bilden och se hur det ser ut där. Färgerna är nämligen mer sanningsenliga där.
Lägger upp dem som miniatyrer för att de inte ska ta sådan fruktansvärd plats. Bara att klicka på dem för större bild.

1,4                             3,3                             4,4
   
6,3                             8,4                             9,7
   
10,7


Speciellt den sista röda är något jag älskar med paletten. De gröna jag lagt upp (som sagt var, innan dessa ögonskuggorna och ögonpennan har jag aldrig direkt gillat grönt) är också rätt unika, men var hittar du en klarröd ögonskugga som inte kostar skjortan?

Tänkte lägga upp bilder på några sminkningar jag gjort med paletten också.

 

Här använde jag min vanliga "primer", alla ögonskuggor är från paletten, förutom den svarta som är från Isadora. Under ögat har jag Grassy Green (pennan) samt 6,3 ögonskuggan (har jag för mig).


 

Denna gjorde jag med concealern (tone correcting concealer) som bas. Den sista bilden är tagen 6 timmar efter sminkning och 4 timmars jobb. Som sagt var så är hållbarheten riktigt bra. Alla färger här är från Paletten (inklusive ögonbrynet som är alldeles för rödbrunt)


Om jag nu ska peka ut några negativa så har glittret i ögonskuggorna en tendens att trilla ner under ögat, men det är ju inget farligt. Samt något negativt med ELF är att ögonskuggorna i paletten inte går att hitta som enskilda ögonskuggor. De har (vad jag vet) ingen av färgerna förutom i deras paletter (nu räknar jag med deras "Brightening Eye Color"). Vilket är väldigt synd. Deras enskilda ögonskuggor är faktiskt riktigt tråkiga.


Har för närvarande 17 saker i min önskelista (på deras hemsida), och då vet jag med mig att det är fler saker jag vill ha. Allt som allt så älskar jag ELF.

Finns det några andra funderingar (om paketering, skeppning osv) är det bara att fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0